Koska olen aina ollut ihan tallukka oman kroppani suhteen enkä ole osannut ja viitsinyt tippaakaan seurata esimerkiksi kuukautiskiertoani, ostin jopa kalenterin ihan vaan tätä varten. Sinne olen merkkaillut vuotopäivät (ei merkittävää pääsiäisen jälkeen), seksikerrat (järkyttävän vähän) ja kiertopäivät (järkyttävän suuria lukuja). Sinne ei tule merkkailtua mitään "oireita" (menkka-, raskaus-, luulotauti-), mutta jospa tämän blogin myötä kuitenkin tajuaisin ja viitsisin ruveta kroppaani paremmin seurailemaan.

Olen talvesta lähtien seuraillut lisääntyvässä määrin erilaisia vauvakuume-blogeja ja järkyttynyt esimerkiksi Pikkuhiiren (ei millään pahalla!) suorittamista itsensätarkkailuoperaatioista. Kyllä minä voin kiertopäiviä laskeskella ja ehkä joskus käytellä ovulaatiotikkujakin, jos ei lasta muuten rupea kuulumaan, mutta en usko että hirmu luontevasti rupeaisin itseäni ronklaamaan SIELTÄ ja analysoimaan eritteitäni. (Huomatkaa, että käytän aikuismaisia ilmauksia, joista huomaa heti, että olen sinut kaikenlaisten intiimien alueiden ja asioiden kanssa. NOT.) Toisaalta vuosi sitten en tiennyt, mikä on "kp", tai mistä kroppani merkeistä voisin bongata ovulaation. Kaikkea sitä oppii, kun blogistaniassa liikkuu. En myöskään koskaan ole seurannut enkä mitenkään huomannut mitään merkkejä lähestyvistä menkoistakaan. (Siinä vaiheessa kun ne vatsakrampit iskevät, on jo myöhäistä.) Kai sen nyt huomaisi, jos tissit kasvaisivat tai kipuilisivat tai väsyttäisi tai janottaisi tai tekisi mieli vielä oudompia syömisiä tai kiukuttaisi tai mitä tahansa? Onko mulla vaan niin huomaamattomasti lähestyvät menkat vai olenko vain sokea?